Aktuaalne Evolutsioon

Terviklik pilguheit kultuuri ja poliitikasse

Koroonatalv Hollandis

Teel Hollandisse

Eindhoven

Üleeelmise talve elasin Hollandis koos Mirjamiga. Ta elab Eindhovenis. Reisimine oli koroona pärast liiga keeruline. Vaatasin küll variante, aga igasugu testid ja karantiinid ajasid igasuguse reisiisu ära. Mis seal ikka, tegelesin muude asjadega. Lugesin palju, eriti filosoofiat ja psühholoogiat, mis on mu lemmikud:) Samuti sai ennast muud viisi kasitud — oli aega regulaarselt jooga ja meditatsiooniga tegeleda. Kõige selle taustal oli põnev vaadata, kuidas koroona ja selle piirangud inimesi hullutasid. Ühiskonna polariseerumine jäi kõlama, millest kirjutasin pikalt ja laialt ka siin blogis. Peavoolu ja alternatiivi ehk ortodoksi ja heterodiksi polaarsuste vastandumine oli nii tugev, et ajas kohe hirmu nahka. Ja loomulikult paljud ka nende äärmuste küüsis vaevlesid ja selle nahka ka läksid. Inimmõistus on ikka üks peen ja habras aparaat, millega ei ole tasakaalu ja harmooniat lihtne hoida. See on aga väga inimlik ja mõistetav. Vaimsest sitkusest tegin ka ühe postituse.

Koroonatalv vaadatuna läbi suure akna

Hollandi talv oli leebe, aga nädalaks või nii viskas ka suuremat külma ja lund maha. Oi, kus hollandlastele meeldib uisutada, kui kanalid ja järved jäätuvad.

Amsterdam

Sügisel, talvel ja kevadel tegime väikseid väljasõite Hollandi erinevatesse kohtadesse. Loomulikult tahtsin ma näha Amsterdami.

Suur ja avar rand Amsterdami kandis
Hollandis on uhked suured liivadüünid
Esimest korda Amsterdamis
Inimesed elavad paatmajades ka
Rijks muuseum
Rembrandt

Terschellingi saar

Vaade praamist Terschellingi saarele

Veebruaris tegi Mirjam sünnipäevaks sellise üllatuse, et viis mind ühele Hollandi saarele. Jube külm ja tuuline oli, aga ära me seal käisime ja rattaga seal talvel sõitsime. Ilusad tilgakujulised saared neil seal põhjas. Suvel on seal kindlasti väga mõnus.

Selles väikeses majas elasime
Rentisime paariks päevaks elektrirattad, et saart uudistada

Nuenen

Selles külas elavad Mirjami vanemad. Rattaga natuke sõita Eindhovenist. Kuulus on aga Neunen sellepärast, et siin elas Vincent van Gogh isiklikult (aastatel 1883-1885).

Huvitavad pillirookatused on seal külas
Esimene soe kevadilm
Van Goghi jälgedes

Kinderdijk

Üks asi, mis Hollandis selgeks saab on see, et tuuleveskid ei ole jahu jahvatamiseks vaid vee jahvatamiseks, täpsemalt öeldes vee pumpamiseks. Hollandis on palju dijk‘isi ehk suuri tamme, mille abil elatavat maad juurde saadakse. Kavaldatakse loodus üle. Mitte et see alati välja tuleb, neil on ikka suuri õnnetusi seal ka olnud üleujutuste näol. Kuna vesi imbub ja sajab ikkagi madalamatesse kohtadesse ehk madalmaadesse, siis on vaja seda sealt pidevalt ära pumbata. Vanasti kasutati selleks tuulikuid, aga nüüd hiiglamasuuri kruvipumpasid.

Leiden

Leideni lähedal ööbisime hotellis, mis asus ilusas pargis. Sealt ei olnud kaugel suured ja laiad tulbipõllud.

Kevadel lendavad linnud põhja tagasi, nii minagi. Lennukiaknast paistsid veel tulbid.
Ja nägin õhust veel Friisi saari, kuhu kuulub ka Terschelling. See on saarestik Põhjameres Hollandi ja Saksamaa põhjarannikul ning Taani läänerannikul.